מה העולם אוכל?

ה – TIME מציג סדרת תמונות מרחבי העולם – משפחות והאוכל שעל שולחנן.

הדבר הבולט ביותר: ככל שהמדינה ענייה יותר, האוכל פשוט יותר והאנשים יפים יותר.

ככל שהמדינה עשירה, האוכל מקושט יותר והאנשים פשוטים.

חוץ מזה, הודו לא על המפה.

 

http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1626519,00.html

 

 

לקבלת דיווחים על רשימות חדשות באתר ניתן להירשם כאן

10 Responses to “מה העולם אוכל?”


  1. 1 מירי 06/06/2007 ב- 09:37

    תודה!
    מתחת לצילומים נכתב שהם הוצאו מתוך ספר בשם
    Hungry Planet

    הכי נוגע ללב – מיכלי הפלסטיק לאגירת מים של המשפחה מצ'אד
    הכי מצחיק – הבאגטים הסיניים שהונחו בגאווה במרכז הסידור
    הכי ביזארי – פיל הטורקיז של המשפחה הפולנית
    הכי משפחתי – הכובעים של המשפחה האקוודורית
    הכי מעורר תיאבון – השולחן המצרי, אלא מה

  2. 2 שגיא 06/06/2007 ב- 10:57

    האוכל נהיה ארוז יותר ויותר יפה. והאנשים והבתים שלהם נראים ממש חסרי צבע ליד האריזות המפוארות של כל מיני ג'אנק פוד.

  3. 3 מה יהיה 06/06/2007 ב- 11:03

    לאן שאני לא מסתכל מסביב אני רק רואה איזה חראה של אוכל כולם אוכלים. או שאוכלים מוצרים תעשייתיים, או, שהאנשים העניים ביותר אוכלים זרעונים בלי שום תוספות.
    אין מקום בטוח על פני האדמה, כזה שאפשר לאכול בו אוכל
    מאוזן
    אורגני
    לא יותר מדי
    לא פחות מדי
    בלי כימיקלים
    בלי לפחד כל הזמן?

  4. 4 עומר 06/06/2007 ב- 11:04

    כתבת:
    "ככל שהמדינה ענייה יותר, האוכל פשוט יותר והאנשים יפים יותר.

    ככל שהמדינה עשירה, האוכל מקושט יותר והאנשים פשוטים"

    מה המשמעות של "האנשים יפים יותר" ו"האנשים פשוטים"? למה בדיוק את מתייחסת?

  5. 5 מיה 06/06/2007 ב- 11:20

    עומר –
    יפים בעיניי הם אנשים אמיתיים שאינם עוטים עליהם מסיכות. שהחיוך שלהם אמיתי ולא מעושה למצלמה. פשוטים הם אנשים חסרי צבע, חסרי הבעה, קפואים. באופן יותר ספציפי אני יכולה לומר שקישוטי הבית והגוף של המשפחה מבהוטן בלטו לנוכח פשטות האוכל שלהם. ושאין כמו החום שמקרינות המשפחות מאקוודור, מסיציליה, ממקסיקו. מצד שני דיכאו אותי המשפחות מאנגליה ומגרמניה., למרות שהאוכל שלהם בהחלט מעוצב יפה מאוד.
    בעיני שלי, לפחות, אלו נראו יפים ואילו אלו נראו סתמיים ומעושים.

  6. 6 טל 06/06/2007 ב- 11:51

    מדהים איך כמעט בכל מקום מבצבצים בקבוק של קוקה-קולה או אריזה של קלוגס.

  7. 7 טל 06/06/2007 ב- 11:51

    מדהים איך כמעט בכל מקום מבצבצים בקבוק של קוקה-קולה או אריזה של קלוגס.

  8. 8 אור 06/06/2007 ב- 13:00

    הפשוט המאושר…
    מה שהכי אהבתי בתמונות….רואים שפשוט כולם בני אדם..כולם עשויים מאותו ה"חומר" עם מטרה דומה…לחיות. כל אחד בדרכו שלו…
    אנשים מופלאים ומקסימים,
    ימים מוצלחים ונפלאים,
    אור לוי

  9. 9 תמר 06/06/2007 ב- 18:54

    סליחה שאני אומרת לך, אבל זאת התנשאות. שלא לדבר על זה שאיטליה היא אחת המדינות העשירות בעולם, כך שאפילו אם הם משפחה איטלקית ענייה (והם לא נראים יותר מדי עניים) הם לא ממש עניים. ואין מה לעשות, יש תרבויות שיותר נהוג בהן לחייך בכנות ויש כאלה שכמעט ולא. אני לא יודעת אם שמת לב, אבל המונגולים גם כן בקושי מחייכים. מכיוון שיצא לי להכיר לא מעט מונגולים בחיים שלי, אגיד שזה עניין תרבותי: הם יחסית ביישנים כלפי זרים, סגורים. זה לא אומר שהם לא אנשים "יפים". ואגב, מונגוליה היא אחת המדינות העניות בעולם.

  10. 10 מיה 06/06/2007 ב- 19:06

    תמר, את לגמרי צודקת. אין לי שום ספק שבכלל כשאנחנו ניגשים לתרבויות אחרות אנחנו מפרשים אותן מתוך ההבנה התרבותית שלנו. אני מכירה את זה מאוד ביחס לתרבות ההודית שאותה אני חוקרת ולמרות שזה לא חביב עליי, בדיוק כפי שזה לא חביב עלייך, אני גם רואה בזה משהו מאוד טבעי.
    גם האנגלים והבריטים, ממש כמו המונגולים שציינת, נחשבים לסגורים כלפי זרים. זה כמובן לא אומר שהם לא אנשים "יפים". הם פשוט לא "יפים" בעיניי – כלומר, עם כל ההבנה הרציונלית שזה עניין תרבותי ומשויך מקומית, מראה התמונה שלהם לא חודר לי ללב. וזה בדיוק העניין עם יופי.

    בעיניי, אגב, כל ההודים יפים. מרוב שאני אוהבת אותם ומרגישה קרובה אליהם. גם אם הם לא יחייכו למצלמות או לא תמיד יתנהגו בצורה מובנת.
    מה שמראה לך שזה מאוד סובייקטיבי.

    אבל בטח שלא מתנשא.
    כפי שלהגיד שציור של מונה לא יפה בעיניי לא יתפרש בעינייך כהתנשאות, אני מניחה


להשאיר תגובה

מיה טבת דיין

חוקרת מחשבה ותרבות בהודו, מלמדת באוניברסיטת תל אביב, סופרת.

הזן את כתובת הדוא"ל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות בדוא"ל.

הספר שלי

2011, כנרת, זמורה-ביתן

קאסטות

גלגולי חיים


